باد صبا

چهارشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۸۳

هوالمحبوب
سلام.من يه اشتباه وحشتناك انجام دادم:(
اگه دو مطلب پايينتر رو ببينيد و قسمت نظرياتش رو نگاه كنين ميبينيد كه يكي از نظرات توسط مدير وبلاگ پاك شده!!!

من به تمام مقدسات سوگند ياد ميكنم كه اين كار عمدي نبوده.
من به تمام مقدسات سوگند ياد ميكنم كه اين كار عمدي نبوده.
من به تمام مقدسات سوگند ياد ميكنم كه اين كار عمدي نبوده.

قضيه از اينجا آب ميخوره كه كامپيوتري كه من تو محل كارم ازش استفاده ميكنم تا به اينترنت وصل بشم ، به شدت مشكلات گرافيكي داره.بطوريكه وبلاگمون اينجا بصورت تمام سفيد ديده ميشه!! خلاصه اينكه من داشتم همينطوري ميچرخيدم كه ديدم گويا يه جاي سفيد صفحه لينكه!! منم روش كليك كردم و وقتي فهميدم اون لينك پاك كردن نظرياته ، خيلي دير شده بود!
براي اثبات حسن نيتم اونچه كه از اون نظر تو ذهنم مونده مينويسم:

*يه سوال برام پيش اومده، اينكه شما از اين روزها به عنوان عيد ياد ميكنيد آيا واقعا احساس سر خوشي و شادماني و عيد رو داريد؟يا اينكه يه حس كليشه ايه؟
آيا اونها رو ميشناسيد و رفتارشون رو سرلوحتون قرار ميديد؟


راستش سوالهاي جدي مطرح شده.از اون سوالهايي كه قبلش بايد فكر كني بعد جواب بدي: ) و يه جورايي هم مستقيما به اعتقادات شخصي آدم مربوط ميشه.
وقتي فكر ميكنم ميبينم براي من يه همچين حسي كليشه اي نيست.اينو مطمئنم.
اما بايد احساس عيد رو تعريف كنيم تا بعد ببينيم آيا اين حس عيد هست يا نه.
ميگن هر روزي كه توش كار خطايي انجام نديم يه روز عيده.از طرفي يه روز مثل نوروز هم عيده.خب مطمئنا احساس اين دو تا با هم فرق دارن.
از نظر من هر روز زيبايي عيده.و در هر روز عيدي من براي همه دوستانم آرزوي مبارك بودن ميكنم.
اينم مطمئنم كه تو اين چند روز احساس شادماني ميكردم!
اما چيزي كه از همه اينا مهمتره اينه كه آيا من اين آدما رو ميشناسم؟؟؟
وقتي بچه بودم شنيده بودم كه ميگفتن كسي كه اسم اعظم خداوند رو بدونه بي برو برگرد جاش تو بهشته!! منم با خودم فكر ميكردم اين كه كاري نداره.من همه اسماي خدا رو حفظ ميكنم ، بالاخره يكيش اسم اعظمه ديگه!
بعدها فهميدم كه نه ، به اين سادگي ها هم نيست.منظور از دونستن اسامي خداوند اينه كه هر كدوم از اون اسما در وجود آدم به تجلي در بياد.يعني وقتي ميگيم خدا رحمانه ، خودمون هم جلوه اي از رحمانيت خدا باشيم.همينطور بگير تا همه هزار اسم خداوند.. .
حالا حكايت شناخته.آيا من امام حسين رو ميشناسم؟ در حد اينكه ايشون كي بودند و پدرشون كي بوده، يا اينكه چطور زندگي كردن و چطور مردن ؛ بله ميشناسم.
ولي آيا شناختن يعني اين؟
به نظر من اگر كسي واقعا اون بزرگوار رو بشناسه ، ميتونه با اطمينان بگه كه اين امام رو سر لوحه خودش در زندگي قرار ميده. ولي من نميتونم اينو بگم.
يه بار از يكي شنيدم كه ميگفت من هيچوقت اين جسارت رو نميكنم كه بگم شيعه علي هستم ، چون شيعه علي بودن به اين سادگي گفتنش نيست.من به همين افتخار ميكنم كه بگم من دوستدار علي هستم.
من هم به همين افتخار ميكنم كه زاد روز بزرگاني اينچنين رو عيد بنامم.
وگرنه “صلاح كار كجا و من خراب كجا. . .”

راستش نميدونم دوستمون از اين همه حرفي كه زدم راضي شده يا نه؟ و آيا جوابش رو تونستم بدم يا نتونستم.ولي اميدوارم بخاطر اينكه نظرش رو اشتباهي پاك كردم منو ببخشه:)
.................................
من تصميم داشتم يه مطلب براي شروع سال تحصيلي بنويسم ولي همه چيز تحت الشعاع اين پاك كردن اشتباهي قرار گرفت!!

5 Comments:

  • گوهر پاك ببايد كه شود قابل فيض
    ور نه هر سنگ و گلي لولو مرجان نشود
    اسم اعظو بكند كار خود اي دل خوش باش
    كه بتلبيس و حيل ديو مسلمان نشود
    عشق مي ورزم و اميد كه اين فن شريف
    چون هنرهاي دگر موجب حرمان نشود
    ذره را تا نبود همت عالي حافظ
    طالب چشمه خورشيد درخشان نشود

    نوشتة Blogger harry potter, در ساعت مهر ۰۱, ۱۳۸۳ ۶:۵۰ بعدازظهر  

  • من اون سوالا رو پرسیدم چون با خواندن مطالب دوستان و اینکه اای عید مبارک !حس خوبی پیدا نکردم
    در واقع درسته!عید از نظر هر کسی معنایی داره.
    و روز میلاد ائمه رو هم عید نامیدن یه جمله ایست که بصورت کلیشه ای وبرای الکی خوش بودن توی کله مردم کردن,
    به نظر من همان یاد گرفتن کار های خوب, افکار خوب داشتن ,صفات مثبت انسانی رو در خود پرورش دادن و مهمتر مهمتر مهمتر از همه اینا عملی کردنشون عیده ,ائمه به این دنیا نیومدن که هزاران سال بعد مردم ولادتشونو به هم تبریک بگن
    یا روز میلادشون رو تعطیل کنن!این حرف هم که: خوب اگر نگیم از یادها میره اصلا قابل قبول نیست,
    به نظر این حقیر ما که قشر تحصیلکرده و روشن فکر جامعه هستیم باید عملکردی متفاوت و گفتاری متفاوت نسبت به بقیه افراد داشته باشیم.
    ببخشید که پر حرفی کردم.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت مهر ۰۱, ۱۳۸۳ ۸:۰۶ بعدازظهر  

  • سلام
    مصرع سوم را اشتباه تايپ كردم ، درستش اينه :
    اسم اعظم بكند كار خود اي دل خوش باش

    نوشتة Blogger harry potter, در ساعت مهر ۰۲, ۱۳۸۳ ۱۲:۱۰ بعدازظهر  

  • سلام
    همین که قبول میکنی عید برای هرکس یه معنایی داره خیلی خوبه.
    حالا من سوال میکنم:ما چرا عید نوروز رو به هم تبریک میگیم؟ما چرا تولد دوستانمون رو تبریک میگیم؟چرا سالروز تولد بزرگان علم و ادب رو گرامی میدونیم؟ چرا؟اصلا تبریک گفتن یعنی چی؟؟؟؟؟
    برای من اینروزها کلیشه ای نیست شاید برای تو باشه.و این اصلا برام مهم نیست که این به اصطلاح تو کلیشه رو کی تو کله مردم کرده چون من خودم کسی نیستم که به این راحتی بشه چیزی رو تو کلم فرو کرد.من از یه احساس درونی حرف میزنم و قضاوت دیگران نسبت به این حس کاملا شخصی اصلا برام مهم نیست.اینکه یه عده متاسفانه به دلیل بعضی منافع خودشون کارایی کردن که از هر نوع ضربه زدن به ریشه دین و باورهای مردم بدتر بوده ، دلیل مناسبی برای جبهه گیری و رد همه اعتقادات دینی نیست. ما به عنوان قشر تحصیلکرده میتونیم بیشتر از فکر خودمون استفاده کنیم تا اینکه از سر لجبازی با یه عده آدم مذهبی نما سعی کنیم خودمون رو گول بزنیم.

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت مهر ۰۲, ۱۳۸۳ ۱۲:۳۶ بعدازظهر  

  • لجبازی؟؟!!گول زدن؟؟!!
    فکر نمی کردم دارم خودم رو گول می زنم!البته هنوز هم نفهمیدم در کدوم مورد دارم گول می خورم؟
    اینکه سعی می کنم به باطن توجه کنم؟
    در هر صورت ممنون.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت مهر ۰۳, ۱۳۸۳ ۹:۱۷ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا