باد صبا

یکشنبه، آبان ۰۳، ۱۳۸۳

نتیجه روزنامه خواندن!

هوالمحبوب

دم دمای افطار ونوای ربنای شجریان و سوز اذان موذن زاده اردبیلی ، بخواهی نخواهی همه دلها را با خودشان میبرند آن بالا بالاها.
سحر ها هم که نمیشود با آوای حزین دعای سحر همراه نشد و زیر لب زمزمه نکرد: اللهم انی اسئلک ...
صحبت افطار و سحر نیست. این روزها دل آدمها جور دیگری شده است ، نازکتر از همیشه ، از جنس عطش و تشنگی . آنقدر سبک که با هر بهانه کوچکی میپرد و می رود آن بالا.
به قول شیمیدانها ، ناپایدار ناپایدار.
.........................................
چه کسی گفته 21 میلیون نفر در ایران بیمار روانی اند؟
دکتر مصطفی اقلید رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران حرفهایش را با این جمله معترضه شروع میکند.اما 21 میلیون همان رقمی است که چندی پیش رئیس اداره بهداشت و روان وزارت بهداشت به آن اشاره کرد. دکتر محمد یاسمی گفته بود به طور متوسط در هر خانواده یک بیمار روانی دیده میشود!
در حالی که دکتر اقلید کل این موضوع را رد میکند.او میگوید 95 درصد افراد در اجتماع ما بیمار نیستند.بلکه مساله روانی دارند.که این مساله را هم یک مددکار مجرب اجتماعی میتواند حل کند.
با این حال در کشور ما کمبود مددکار یک معضل است.طبق استانداردهای دنیا هر 100 نفر به یک مددکار احتیاج دارند، ولی در ایران برای هر 10 هزار نفر هم یک مددکار نداریم!
دکتر اقلید معتقد است در ایران اغلب مردم دچار مشکلات قابل حلی در مساله جامعه پذیری هستند. و نیاموخته اند که چگونه مشکلاتشان را از راه صحیح حل کنند و مراجعه به روانپزشک و متخصص را برای خود عیب و ننگ میدانند.
...
· از خواندن این مقاله نتیجه میگیریم که : مراجعه به روانپزشک ننگ نیست!!
· در ضمن یک نکته جالب دیگر هم در این مقاله بود اینکه : اخیرا سازمان ملل اسکیزوفرنی را یک مسئله اجتماعی در دنیا قلمداد کرده است نه بیماری روانی!!!

............................................
در کمال تاسف و تاثر از دست رفتن آسمان عزیز را به اطلاع برو بچ باد صبا و خوانندگان محترم میرسانم.
جای خالی آن عزیز از دست رفته برای همیشه در قلبهای ما میماند.
خدایش بیامرزاد.

1 Comments:

ارسال یک نظر

<< باد صبا