باد صبا

سه‌شنبه، آبان ۱۹، ۱۳۸۳

مرغ آمین !

هوالمحبوب
امروز یه خبر جالب دیدم :
با حکم شعبه 38 دادگاه عمومی اصفهان ، ساخت برج جهان نمای اصفهان متوقف شد!!!
فضای سبز و کاروانسرای تحدیب که اثر ثبت شده در فهرست آثار تاریخی کشور بوده در این مکان قرار داشته که از سوی متولیان ساخت برج تخریب شده است.
به گفته سید محمد بهشتی، میدان نقش جهان به دلیل ضعف مدیریت در اجلاس اخیر کمیته میراث جهانی ، در آستانه ثبت در فهرست میراث در خطر قرار داشت که با تلاش گروه اعزامی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این اجلاس بین المللی از آن جلوگیری شد.خوشبختانه این فرصت از سوی کمیته جهانی میراث به ایران داده شد که تا اول فوریه (13 بهمن ماه) تغییرات لازم را در ارتفاع برج جهان نما ایجاد کند.
یونسکو اعلام کرده بود چنانچه بنایی فراتر از باروی میدان نقش جهان ساخته شود ما را از حمایت جهانی سازمان فرهنگی حذف خواهد کرد؛ ولی متولیان این پروژه به رغم چندین بار اعلام خطر توسط یونسکو به این مسئله توجه نکردند!
به گفته محمد علی دادخواه عضو کانون وکلای مستقل، شهرداری اصفهان به رغم مقررات حفظ میراث فرهنگی ، بدون رعایت موازین قانونی مبادرت به صدور جواز برای این ساختمان نموده که پیرو آن اختلاف نظرات زیادی بین شهرداری اصفهان و سایر نهادها صورت گرفت و سرانجام پس از گذشت 10 سال (!) ادامه ساخت آن به حکم دادگاه توقیف و تعطیل شد.
…………………………
اگه میدونستم یه چیز دیگه از خدا میخواستم : )

4 Comments:

  • بابا التماس دعا
    راستش ديشب جناب هري تليف زده بود داشت براي شانس و اقبال و بد قدمي ما دنبال دوا دكتر مي‌گشت. آخرش قرار شد بره برامون يه وقت از اون جن گيره بگيره بريم پيشش بلكه به قول خودش شانسمون هم عمل شه.
    من هم ندونسته قبول كردم. اما نمي‌دونستم در همين نزديكي يه دوست مستجاب الدعوه داريم.
    بابا تو اين باد صبا همه چي پيدا مي‌شه از فالگير و رمال و جن گير گرفته تا جادوگر و........
    هري جون من پيش جن گير نميام. همينجا ميگم رييس يه رمل و استرلاب برام بندازه مشكل حل شه ..........


    DARACHITAN

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آبان ۱۹, ۱۳۸۳ ۵:۰۳ بعدازظهر  

  • سلام
    دوست من شما اول برو پیش اون جن گیره ، اگه جواب نداد من یه فکری برات میکنم :))

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آبان ۲۰, ۱۳۸۳ ۲:۲۷ بعدازظهر  

  • فوضولي در كاري كه اصلا به من ربط نداره

    رئيس مثال خواسته بود گفتم مثال بزنم در مورد مونو ريل .........

    يكي ديگه غير از نگارنده اولي .......

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آبان ۲۰, ۱۳۸۳ ۱۰:۰۷ بعدازظهر  

  • سلام
    من تو قضیه منوریل از خودم حرف زدم ؟؟؟؟؟
    من به مقاله روزنامه استناد کردم ، نه اینکه از خودم حرف بزنم.شما هم اگر در رد اون مقاله حرفی دارین بزنین . ولی گیر الکی ندین. اگرم گیر میدین به یه چیزی گیر بدین که بشه بهش گیر داد!!
    به هر حال من هیچوقت در مورد چیزی که نمیدونم از خودم حرف در نمیارم ممکنه به حرف کس دیگه استناد کنم ولی از خودم حرف نمیزنم .آماده شنیدن حرف های طرف مقابل هم هستم .

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آبان ۲۱, ۱۳۸۳ ۴:۲۸ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا