باد صبا

شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۸۳

دادگاه رسمی است

یادم نمی رود روزی که اسحاق رابین را ترور کردند -تقریبا ده سال قبل بود- آن روز عرفات شال و کلاه کرده بود تا در مراسم تدفین شرکت کند اما زن رابین گفت که او را داخل مرز راه ندهند و عرفات با لب و لوچه آویزان از مرز بازگشت . آن روز هم از این آدم متنفر شدم و هم دلم برایش سوخت و البته بیشتر دلم به حالش سوخت که کسی را که چریک پیر می خواندنش ، چقدر حقیر شده بود . و البته در دایره فرهنگ بین المللی سیاسی و در افق عقل آخوربین جزء نگر شاید عرفات کار بدی را مرتکب نشده بود ، اما اساسا کسی که عنوان رهبری ملتی مبارز را یدک می کشد حق معامله و سازشکاری را ندارد . چیزی که فلسطین از آن رنج می برد اول سازشکاری رهبرانی همچون عرفات است و دوم تعدد و تفرقه میان گروههای مبارز .
به هر حال عرفات مرده و این قلم عادت مرده چوب زدن ندارد اما آخر لاکردار مردنش هم مشکوک می زند . نمی دانم چه کسی حاضر می شد به عرفات که کارهای یومیه خودش را هم زورکی انجام می داد سم بدهد . شاید او را اینطور کشته اند تا به الگوی مبارزه و اسطوره مقاومت فلسطین تبدیلش کنند . به هر حال الگو بودن عرفات بسیار به صرفه تر است برای اسرائیل تا الگو شدن جوانان حزب الله یا مبارزان حماس یا جنبش جهاد .
.............................................
بگذریم . برویم سراغ دادگاه رئیس . اینکه آسمان زنده است در اصل قضیه تاثیری ندارد ، مهم این است که این رئیس گردن کلفت ( به قول آسمان ) به سزای زور گویی هایش برسد
متهم ردیف اول : رئیس الکتاب
جرم : تبرئه
حکم : با دو درجه تخفیف ، اعدام
ختم دادرسی اعلام می شود .( هیچکی حق اعتراض نداره )
در پناه حق
هری پاتر

3 Comments:

  • IQ .....
    جرم كه تبرئه نميشه؟
    در ثاني من براي حكم اينجور پيشنهاد ميكنم:
    حكم: يك ساعت همنشيني با هري پاتر. با يك درجه تخفيف اعدام
    ........
    MU

    DARACHITAN
    Zerat.persianblog.com

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آبان ۲۴, ۱۳۸۳ ۸:۱۹ بعدازظهر  

  • سلام:))
    با اون قضیه آی کیو موافقم:))
    ولی همون مجازات اولی رو ترجیح میدم اگه ممکنه. یا اصلا اون تخفیف رو بردلرین همون اعدام رو بذارین ، قبوله !!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آبان ۲۵, ۱۳۸۳ ۱۰:۳۳ قبل‌ازظهر  

  • من واقعاً لذت میبرم وقتی دوستان از من به عنوان سوژه یاد میکنند!! من متعلق به همه هستم. حتی به عنوان سوژه!!!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آبان ۲۶, ۱۳۸۳ ۹:۴۳ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا