باد صبا

جمعه، آذر ۰۶، ۱۳۸۳

چو ایران نباشد ...

تعصب ملی ریشه در شرف انسان دارد ، از این بابت به تمام احالی باد صبا تبریک می گویم و چند نکته را اضافه می کنم :
1-فکر نکنم هیچ کدام از اهالی بادصبا نسبت به این مسئله بی تفاوت بوده باشند ، من نیز هم . در ضمن گفته بودم که انجام این دست کارها (بیانیه ، ایمیل ، نامه ) هم ضروری است . من هم به آدرسی که رئیس داده بود ایمیل زدم ، اما چون انگلیسی ام خیلی خوب نیست تنها فحش انگلیسی را که بلد بودم برایشان فرستادم .(البته این فحش چون حالت بین المللی دارد منظور را کاملا می رساند)
راستی دیشب ویجه برنامه ی تلویزیون برای خلیج فارس را دیدید؟ با معاون سازمان نشنال جئوگرافی به صورت زنده صحبت می کرد . با مجری برنامه حال کردم ،دهن طرف رو ...
2- بچه که بودم شاید سرجمع یکبار خاله بازی کرده باشم ،آن هم آخرش به دکتر بازی و آمپول بازی کشیده شد . من هم نامردی نکردم و از قفسه داروها یک سرنگ واقعی آوردم و تا ته به بچه همسایه مان فرو کردم . طفلکی از درد آنچنان شکه شده بود که توان داد زدن نداشت . آخر با جیغ خود من مادرهایمان آمدند . آنقدر ترسیده بودم که زن همسایه مان به جای رسیدن به بچه خودش من را بغل کرده بود . خلاصه از آن روز به بعد از خاله بازی بدم آمد . حالا هم که حدود بیست سال از آن روز می گذرد هنوز هم از خاله بازی خوشم نمی آید .
اصولا این دست کارها ( بیانیه ، ایمیل ،...) را خاله بازی میدانم و اساسا جواب های هوی است . اگر بیست نفر پا داشتم همین فردا نماینده این موسسه نقشه برداری را برای یک سمینار علمی دعوت می کردیم دانشگاه . بعد هم می گرفتیمش و می کردیمش توی زیر زمین دانشگاه . بعدش هم با همه خبرگزاری های داخلی و خارجی مصاحبه می کردیم که این ها همانطوری که اسم خلیج فارس را عوض کردند خوب حتما آمده اند اینجا تا اسم دانشگاه ما را هم عوض کنند و ما به خاطر دفاع از ناموس دانشگاه !! تا روشن شدن قضیه ایشان را نگه می داریم . تازه این آقا آمده بود اینجا تا از مواضع استراتجیک بسیج دانشگاه !! هم نقشه بردارد که باید روشن شود ایشان برای کدام سرویس اطلاعاتی جاسوسی می کند .
3- گفتم که دنیا دنیای گردن کلفتی و زور گویی است اما نگفتم که از دست ما کاری ساخته نیست . امروز بهترین گفتمان در فضای بین المللی برای دفاع از حقمان ، داشتن زور و توان نظامی و به طور خاص توان هسته ای است .
آیا چند ده هزار تظاهرات در تمام دنیا آمریکا را از حمله به عراق بازداشت ؟؟ اما همین بازدارندگی را چند موشک اتمی برای کره شمالی انجام داد . امروز جنگ اصلی ما در دفاع از خاک میهن در زمین بازی فناوری هسته ای تعریف می شود . و اگر قرار است دولت ، صدا و سیما ، یا هر کس دیگری عزم ملی را برانگیزد باید این برانگیختن در راستای مسئله هسته ای باشد .
باز تکرار بحث های کهنه ای مثل خلیج فارس ، جزایر سه گانه ، کردستان بزرگ ، پان ترکیسم و ... در این شرایط از سوی خارجی ها به عقل این قلم در جهت انحراف فشار افکار عمومی از دستیابی به فن آوری هسته ای است .
(این نکته در جواب به یکی از کامنت های آسمان قلمی شده است )
4-عقیده راسخ دارم که متوسط خرد فردی ملت ما از متوسط خرد فردی مسئولان ما بیشتر است و متوسط هوش سیاسی جمعی مردم ایران از متوسط جهانی اش بسیار بالاتر است . آنقدر سرعت فعل و انفعالات اجتماعی توده های مردم در ایران بالاست که مسئولان به جای اداره کردن این انفعالات مجبورند خود را با آن هماهنگ سازند .
برای رجال سیاسی جامعه ما این که تحلیل هایی را که در محافل سری شان انجام داده اند را چند ساعت بعد از زبان یک راننده تاکسی یا بقال بشنوند ، تبدیل به امری تکراری شده است . من این جامعه را جامعه هوشمندی می دانم . این حرفهایی که مصدق صبح چه شد و شب چه شد و ... را باید در بستر تاریخی خودش بررسی کرد که اگر این بررسی صورت گیرد بعید می دانم به نتیجه ای که تو گرفتی برسد . ( خواستی بررسی می کنیم . دست بر قضا تاریخ من هم ای بدک نیست )
در پناه حق
هری پاتر

1 Comments:

  • سلام
    در مورد نکته شماره 2: فکر نمیکنی خاله بازی ما بهتر از این نقشه عجیب غریب جناب عالی باشه!!! از زمان گروگانگیری کارکنان سفارت آمریکا 26 سال گذشته.این روش مال همون 26 سال پیشه!!

    نکته شماره 3: از یه دید دیگه هم میشه به قضیه نگاه کرد. دوستان عرب ما در آنسوی آبهای خلیج فارس بدشون نمیاد تا وقتی که دولت و ملت درگیر بحث انرژی هسته ای هستند از آب گل آلود ماهی درشتی صید کنند ،ماهی به درشتی خلیج فارس! این بحث انرژی هسته ای هم که بحث امروز و فردا نیست ، اینطور که معلومه بچه های ما بعد از ما باید این بحث رو ادامه بدن، و بچه های اونا بعد از اونا و ... . بد دنیایی شده ، نمیشه به اندازه یک آن از اوضاع دور و بر غافل شد.

    نکته شماره 4 : در مورد سرعت فعل و انفعال مردم و هوشمند بودن جامعه ایرانی که شکی نیست. فقط بعضی وقتا زیادی تند میریم!

    نکته شماره 1 جواب نداشت!!!!!!!!!!!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آذر ۰۸, ۱۳۸۳ ۷:۱۷ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا