باد صبا

سه‌شنبه، آذر ۰۳، ۱۳۸۳

ادامه ماجرا!

هوالمحبوب

موسسه نشنال جئوگرافیک در اطلس تازه خود به جای نام " خلیج فارس" از نام جعلی " خلیج عربی " استفاده کرده و همچنین نام کیش را به نام عربی "قیس" ، جزیره لاوان به "شیخ شعب" و تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی به "جزایر عربی" تغییر داده است.
محمد حسین خوشوقت ، مدیر کل اداره رسانه های خارجی وزارت ارشاد اسلامی تصریح کرد تا زمانی که این اطلس تحریف شده ، اصلاح و دوباره چاپ نشود از صدور مجوز اعطای روادید به خبرنگاران و تصویر برداران " نشنال جئوگرافیک " خودداری خواهد کرد و اجازه ترخیص و توزیع نشریات آن را نیز نخواهد داد. وی اضافه کرد این واکنش ابتدایی ترین و ساده ترن واکنشی است که می توان در برابر اقدام غیر حقوقی فاحش و غیر حرفه ای نشنال جئوگرافیک در تزاد آشکار با منافع ملی ایران نشان داد.
منابع خبری اینترنتی و رادیویی طی دو روز اخیر گزارش دادندکه ایرانیان مقیم آمریکا در یک فراخوان خواستار اعتراض شدید به این اقدام سازمان نشنال جئوگرافیک در آمریکا شده اند.گزارش شده ایمیل های زیادی طی روزهای اخیر به آدرس سایت اینترنتی این سازمان به ویژه آن بخش که نام مجعولی را در کنار نام خلیج فارس درج کرده سرازیر شده است.
.......................................................
این خیلی ابلهانه است اگر فکر کنیم چون دنیا به حرف ما گوش نمیده پس بهتره خودمونو خسته نکنیم!! نمیدونم شما چی فکر میکنین اما برای من این دست مسائل خیلی مهمند چون با وطن من ارتباط مستقیم داره و من یک وطنپرست تمام عیارم. برای همین لحن بی تفاوت هری پاتر رو درک نمیکنم. اگر در زمان حصر آبادان هم دکتر چمران میخواست به این فکر کنه که با چهار تا بچه سرباز بی امکانات نمیشه کاری کرد ، الان خرمشهر رو باید جزو خاک عراق میدیدیم.
صدا و سیما چرا ساکته؟؟آیا این مسئله اونقدر مهم نیست که در موردش برنامه تهیه کنه؟؟
نمیدونم ولی اگر وجود بعضی مناسبات بین المللی دست و پای دولت و تنها ارگان سخنگوش یعنی صدا و سیما رو بسته ، من و شمای شهروند این مملکت که این مشکلات رو نداریم.
حتماً دیدین در بعضی کشور ها مردم چقدر سریع نسبت به مسائل اعتراض میکنن.حداقل کاری که میکنن اینه که راهپیمایی میکنن ، پلاکارد میگیرن دستشون ، اعتراضای سمبلیک میکنن ،... . ما نه. همینطور میشینیم ببینیم چی پیش میاد.هیچ حرکت خودجوشی دیده نمیشه.
مردم دنیا برای نشون دادن اعتراضشون یه کار دیگه هم میکنن ، اعتراض الکترونیکی! یعنی با فرستادن ایمیل به سایت سازمانی که به عملکردش اعتراض دارند ، سرور اون سازمان رو میخوابونن. یعنی من و شما از عهده این کار هم بر نمیایم؟؟
بذارین حداقل نشنال جئوگرافیک بدونه که مردم ایران چقدر به این مسئله اعتراض دارند.
فکر نمیکنم یک ایمیل فرستادن ساده برای کشورمون کار زیادی باشه.
سالهای گذشته کشور های عربی ، دیروز بی بی سی ، امروز نشنال جئوگرافیک ، فردا ... شاید سازمان ملل متحد. درنگ جایز نیست.
با حذف عنوان " خلیج فارس " از نقشه های جهانی ، تنها کلمه "فارس " موجود از نقشه جهان حذف خواهد شد.

3 Comments:

  • http://maps.nationalgeographic.com/ngmaps/contact.cfm

    از این صفحه میتونید برای ایمیل زدن استفاده کنید.

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آذر ۰۳, ۱۳۸۳ ۴:۴۵ بعدازظهر  

  • شرمندم ولی اعتراف میکنم در اینجور مسائل جوش میارم!من امروز یه میل زدم ولی تو هم اگر متنی داری بفرست بازم میزنم.دیگه میل زدن که که هزینه نداره.اصلاً میتونم روزی یه دونه میل بزنم!!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آذر ۰۳, ۱۳۸۳ ۱۰:۴۱ بعدازظهر  

  • رييس عصباني نشو برات خوب نيست

    2- به جون ... من اهل كل و كل بازي نيستم. اون سابقه رو هم به من نچسبونيد. دست هري تو كار بود من تنها نبودم. الان هم يك سر شاخه پيش شماست و يك سرش اينور. پس يك به بك مساوي هستيم.
    من اهل كل نيستم و كشور دوست و همسايه (باد صبا)رو هم دوست دارم و پيمان ياري را امضا ميكنم.
    شما هم امضا كنيد................

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت آذر ۰۴, ۱۳۸۳ ۱۲:۱۸ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا