باد صبا

جمعه، آذر ۰۶، ۱۳۸۳

وطن . . .

هوالمحبوب

ای وطن ای مادر تاریخ ساز / ای مرا بر خاک تو روی نیاز
ای کویر تو بهشت جان من / عشق جاویدان من ،ایران من
ای ز تو هستی گرفته ریشه ام / نیست جز اندیشه ات اندیشه ام
آرشی داری به تیر انداختن / دست بهرامی به شیر انداختن
کاوه آهنگری ضحاک کش / پتک دشمن افکنی ، ناکار کش
رخشی و رستم بر او پا در رکاب / تا نبیند دشمنت هرگز به خواب
مرزداران دلیرت جان به کف / سرفرازان سپاهت صف به صف
خون به دل کردند دشت و نهر را / بازگرداندند خرمشهر را
ای وطن ای مادر ایران من / مادر اجداد و فرزندان من
خانه من ، بانه من ،طوس من / هر وجب از خاک تو ناموس من
ای دریغ از تو که ویران بینمت / بیشه را خالی ز شیران بینمت
خاک تو گر نیست جان من مباد / زنده در این بوم و بر یک تن مباد

********
وطن یعنی همه آب و همه خاک / وطن یعنی همه عشق و همه پاک
به گاه شیرخواری ، گاهواره / به دور درد پیری عین چاره
وطن یعنی پدر، مادر، نیاکان / به خون و خاک بستن عهد و پیمان
وطن یعنی هویت، اصل، ریشه / سرآغاز و سرانجام و همیشه

ستیغ و صخره و صحرا و هامون / ارس، زاینده رود ، اروند ، کارون
وطن یعنی سرای ترک با فارس / وطن یعنی خلیج تا ابد فارس
وطن یعنی دو دست از جان کشیدن / به تنگستان و دشتستان رسیدن
زمین شستن ز استبداد و از کین / به خون گرم ، در گرمابه فین

وطن یعنی اذان عشق گفتن / وطن یعنی غبار از عشق رفتن
وطن یعنی هدف ،یعنی شهامت / وطن یعنی شرف ،یعنی شهادت
وطن یعنی گذشته ،حال ،فردا / تمام سهم یک ملت ز دنیا
وطن یعنی چه آباد و چه ویران / وطن یعنی همینجا ،یعنی ایران

وطن یعنی رهایی ز آتش و خون / خروش کاوه و خشم فریدون
سپاه جان به خوزستان کشیدن / شهادت را به جان ارزان خریدن
نماز خون به خونین شهر خواندن / مهاجم را ز خرمشهر راندن

وطن یعنی اذان عشق گفتن / وطن یعنی غبار از عشق رفتن
وطن یعنی هدف یعنی شهامت / وطن یعنی شرف ،یعنی شهادت
وطن یعنی گذشته ،حال ،فردا / تمام سهم یک ملت ز دنیا
وطن یعنی چه آباد و چه ویران / وطن یعنی همینجا، یعنی ایران

........................

اینم یه هدیه تقدیم به گوگل!!

به این دو تا لینک هم سر بزنید!

Arabian Gulf

الخلیج العربی