باد صبا

سه‌شنبه، دی ۰۸، ۱۳۸۳

فیلم

هوالمحبوب
سلام.در مورد چند تا فیلم میخوام حرف بزنم:
.............................................
اول از همه فیلم دوئل؛ راستش خیلی وقت پیش میخواستم یه مطلب راجع به این فیلم بنویسم که فرصت نشد. قبل از هر چیز باید بگم که بخش ابتدای این فیلم به شدت منو گرفت! فیلم هایی با محوریت جنگ زیاد دیدم ولی صحنه های آغازین این فیلم تا حد زیادی برای من ملموس بود.
ولی خب این باعث نمیشه بعضی نکات رو ندیده بگیرم. مثلاً اینکه چرا این فیلم اینقدر دو پاره بود؟ و چرا اینقدر بین قسمت اول و دوم تفاوت و فاصله بود؟ یا هزینه سرسام آور این فیلم چطور توجیه میشه؟ نه اینکه این هزینه غیر واقعی اعلام شده باشه ،بلکه اصلاً چرا باید برای فیلمی در این حد و اندازه اینقدر خرج بشه؟ در سینمای غرب بویژه هالیوود فیلمهای زیادی تولید میشه که با دیدنش هوش از سر آدم می پره ولی فراموش نکنیم در غرب برای 80% صحنه های جلوه های ویژه از نرم افزار های مخصوص استفاده میکنن. نرم افزارهایی که در نوع خودشون بی نظیرن! شخصیت پردازی های ضعیف این فیلم هم در پس انفجارهای مهیب و صدای دالبی مخفی موند.

.........................................
نمیدونم پنجشنبه شب گذشته برنامه سینما یک رو دیدین یا نه. فیلم "Green Miles " یا "مسیر سبز" رو نشون دادند با بازی "تام هنکس" که به نظرم فیلم خیلی خوبی بود برای دیدن و توصیه کردن! اگه ندیدین حتماً ببینین.
........................................
شما فیلم "اسکندر" اثر "الیور استون" رو که این روزها رو پرده های سینماهای آمریکا اکران شده دیدین؟؟
من هنوز ندیدم ولی همونطور که انتظارش میرفت با استقبال مردم غرب مواجه نشده.آخه میدونین ، غربیها و بخصوص یونانیها از اسکندر یه بت ساخته اند که اسطوره عقل (!) ،هوش و قدرت بوده.(در حالی که به نظر من اسکندر آدم دیوانه ای بوده که جنون کشور گشایی داشته!)
و خب استون کارگردانیه که کارای مستند زیاد انجام داده و فیلمهای تاریخی رو هم با استناد به حقایق تاریخی میسازه و روی این مساله تاکید داره. زندگی آقای اسکندر هم همونطور که میدونیم سرشار بوده از عیاشی و هرزگی و ... . خب استون هم همونا رو به تصور کشیده و این، به تریج قبای کسانی که تا به حال فکر میکردند اسکندر مغز متفکر دوران و نجات بخش مردم زمان خودش بوده، برخورده!
شنیدم که یونانیها به استون بخاطر ارائه دادن چنین تصویری از قهرمانشون (!) اعتراض کردند!!
.....................................
حتماً شنیدین که بریتانیا مدتیه روی پروژه فیلم بزرگ "کورش" کار میکنه و اگه اشتباه نکنم فیلمبرداری این فیلم شروع شده و فکرشو بکنین "شون کانری" نقش کورش رو قراره بازی کنه!!!
یادم نیست کارگردانی این فیلم به عهده کیه .ولی امیدوارم، صمیمانه امیدوارم این کارگردان هم به مستندات تاریخی پایبند باشه.آخه ما بر خلاف یونانیها ! کاملاً میتونیم به پادشاهی مثل کورش افتخار کنیم.

3 Comments:

  • سلام رييس
    فقط خواستم يه نكته در باره‌ي امضا بگم چون احساس كردم ناراحت شدي.
    مساله‌ي خاصي نبوده. فقط امضات رو جعل كردم و نه به نام خودت. كل داستان رو هم مي‌توني از هري بپرسي. به اون گفتم.
    سوال ديگه‌اي بود در خدمتم.
    باي

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت دی ۰۸, ۱۳۸۳ ۱۰:۵۳ قبل‌ازظهر  

  • مگه مجبوري ؟؟؟

    آقا اين اهالي باد صبا ظاهرا يه روده‌ي راست تو شيكمشون نيست. اون از مسابقه‌اي كه چند بار سوالش رو گذاشتند و گفتند فلان مي‌كنيم و بيسار و جايزه مي‌ديم و ... كه ظاهرا آش با جاش غيبش زد يعني نه جايزه اومد و نه برگزار كننده. فكر كنم يه جايي مسابقه ديده بود اومده بود از بر و بچ جواب بگيره. رفت با جواب بچه‌ها برنده شد جايزه رو برداشت در رفت
    ...
    2- اين هري هم نفر دوم. اول كه رفت زاهدان. بعدش هم كه ساعت 12 شب زنگ ميزنه ميگه براتون سوغاتي آوردم. بعدشم كه تو وبلاگ پر مي‌كنه. حالا كه ميرم ازش بگيرم كل قضيه رو منكر ميشه.

    عجيبه نه ؟؟؟؟؟

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت دی ۰۸, ۱۳۸۳ ۱۱:۳۰ بعدازظهر  

  • سلام
    خیلی دوست داشتم برم مناطق جنگی ولی خب تا حالا که پیش نیومده...
    کی گفته من ناراحت شدم؟؟ نه خیالت راحت باشه . به میل باکسهام دسترسی ندارم وگرنه زودتر جواب میدادم. به هر حال ناراحت نشدم.
    برو بچ باد صبا اینجورین دیگه ، یه موقع هستند، یه دفعه غیبشون میزنه، یه چیزی میگن بعد یادشون میره.....:) سخت نگیر
    توضیحاً خانه به دوش و ساقی به درد دانشجو بودن دچارند و اینروزها درگیر امتحانات پایان ترم.
    برای همه دانشجوها قبولی در امتحانات رو آرزو میکنم!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت دی ۰۹, ۱۳۸۳ ۱۱:۰۸ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا