باد صبا

سه‌شنبه، دی ۱۵، ۱۳۸۳

این هم از عمر شبی بود که حالی کردیم

ساعت یک و نیم نیمه شب است و من هنوز در دفتر کارم هستم ،فکر کنم تا یک ساعت دیگرکارم تمام شود و بتوانم اینجا را ترک کنم ،اما نمی دانم که بعدش می توانم بخوابم یا نه . این دیگر بستگی به انصاف دوستان و تلفن های وقت و بی وقتشان دارد !
بگذریم امروز یکی از به یاد ماندنی ترین روزهای زندگی ام بود و بعید است حتی تا نود و بوقی دیگر هم خاطره های امروز را فراموش کنم . و خوب غالبا هر روز خوب و به یاد ماندنی ، شبی به یاد ماندنی تر دارد .
خوب شد با غزلی صید غزالی کردیم
این هم از عمر شبی بود که حالی کردیم
راستی امشب که داشتم قسمت دیگری از نهج البلاغه را می خواندم به این فکر می کردم که این جملات را قبلا بارها و بارها در کتابهای درسی دیده بودم اما هیچ وقت برایم تا به ای اندازه دل نشین نبودند ! نمی دانم کتاب های درسی گیر داشتند، اساتیدشان مزاحم بودند، من از درس فراری بودم یا اصلا مشکل جای دیگری است ؟؟ به هر حال حیف امشب است که با این تفکرات نیم بند فلسفی خراب بشود ، اصلا گور بابای درس و مدرسه و دانشگاه .
در زیر چند جمله ای را از خطبه ای آورده ام به نام ((همام)) که علی علیه السلام در آن صفات متقین را گفته است .
.......................................
بر آن كه بر او ستم كند ببخشايد، و بر آن كه وى را محروم سازد عطا فرمايد،
و با آن كه از او ببرد پيوند نمايد. از گفتن سخن زشت دور بود. گفتار او نرم است و هموار، از وى كار زشت نبينند، و كار نيكويش آشكار. نيكى او همه را رسيده، و بدى وى را كس نديده.
به هنگام دشواريها بردبار است و در ناخوشايندها پايدار، و در خوشيها سپاسگزار. بر آن كه دشمن دارد ستم نكند، و در باره آن كه دوست دارد گناه نورزد.
از آن كه دورى كند به خاطر بى‏رغبتى به دنياست و پرهيزگارى، و بدان كه نزديك شود از روى نرمى است و آمرزگارى. نه دورى گزيدنش از روى خويشتن بينى است و بزرگى فروختن، و نه نزديكى وى به مكر است و فريفتن.
اگر يكى از ايشان را بستايند، از آنچه- در باره او- گويند بترسد، و گويد: «من خود را از ديگران بهتر مى‏شناسم و خداى من مرا از خودم بهتر مى‏شناسد. بار خدايا مرا مگير بدانچه بر زبان مى‏آرند، و بهتر از آنم كن كه مى‏پندارند، و بر من ببخشاى آن را كه نمى‏دانند.»

3 Comments:

  • آآ
    پس يه جورايي هم درديم .......
    در ثاني رييس جون من نمي‌دونم شماها از چه كارت هايي استفاده مي‌كنيد. فقط اين رو ميدونم كه تا حالا از اكانت‌هاي خودم بدتر نديدم. اما تا حالا اين مشكلاتي كه شما و دوستانتون مي‌گيد بر نخوردم. جل الخالق ..
    راستي رييس ....... هيچي بعدا مي‌گم
    در ضمن سعي ميكنم مطلب خودم به تراوشم. هر چند من هدف اول وبلاگم شجريانه :))

    امشب يه مطلب با نام دور شانس مي‌گذارم.
    http://hezar-dastan.blogspot.com
    والسلام

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت دی ۱۵, ۱۳۸۳ ۳:۰۶ بعدازظهر  

  • رييس جواب من رو نداديد ؟؟؟

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت دی ۱۶, ۱۳۸۳ ۱۱:۱۱ بعدازظهر  

  • دل همه بسوزه
    من هنوز يكي از اكانتهام موجوده كه بلاگ ها رو فيلتر نكرده
    :-P:-P:-P:-P:-P:-P

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت دی ۱۸, ۱۳۸۳ ۴:۴۴ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا