باد صبا

دوشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۳

مهر خوبان

این شعر را خیلی دوست دارم . حدود نه سال قبل یکبار خوانده بودم و دیگر پیدایش نکردم تا امشب . گفتم یکجایی بنویسمش که دیگر گمش نکنم ، دیدم کجا بهتر از باد صبا .
...
مهر خوبان دل و دین از همه بی پروا برد
رخ شطرنج نبرد آنکه رخ زیبا برد
...
تو مپندار که مجنون سر خود مجنون گشت
از سمک تا به سهایش کشش لیلا برد
...
من به سر چشمه ی خورشید نه خود بردم راه
ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
...
من خس بی سر و پایم که به سیل افتادم
او که می رفت مرا هم به دل دریا برد
...
جام صهبا ز کجا بود مگر دست که بود
که در این بزم بگردید و دل شیدا برد
...
خم ابروی تو بود و کف مینوی تو بود
که به یک جلوه ز من نام و نشان یکجا برد
...
خودت آموختیم مهر و خودت سوختیم
با برافروخته رویی که قرار از ما برد
...
همه یاران به سر راه تو بودیم ولی
خم ابروت مرا دید و ز من یغما برد
...
همه دل باخته بودیم و هراسان که غمت
همه را پشت سر انداخت مراتنها برد
...
( علامه طباطبایی )

5 Comments:

  • اي بابا آسمان جان
    ظاهرا نمي‌گيري‌ها
    من توضيح ميدم. عزيز شيريني الكي كه نيست يه بيت شعر بنويسي يا دو خط مطلب.
    شيريني نوعي خوراكي است كه از قنادي‌ها تهيه مي‌شود و البته اگه بلد باشي مي‌تواني خودت هم بپزي و به مناسبت جشن تولدت بدي به بر و بچه‌هاي وبلاگ وساير دوستان نوش جان كنند. (البته در اين جور مواقع صاحب مال ميگه: كوفتتون بشه مفت خورها)
    شير فهم شد. در ثاني رييس عزيز ريشه‌ي اين بدعت "شعر به جاي شيريني" رو تو وبلاگت بايد بخشكوني تا همه نخوان اينجوري رفع مسووليت كنند.

    ساغر

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت بهمن ۲۱, ۱۳۸۳ ۳:۱۱ بعدازظهر  

  • sarkare aseman , vaghean to kheiyal kardi age shirini ham midadi man on shirini ro mikhordam ????? engar bachegiyat khub ghahr kardano yad nagerefti ???!! >:

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت بهمن ۲۱, ۱۳۸۳ ۱۰:۳۹ بعدازظهر  

  • Nice site!
    [url=http://oqgnuyjg.com/nqua/zobn.html]My homepage[/url] | [url=http://xibbttmz.com/uali/ehlj.html]Cool site[/url]

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آبان ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۱:۱۰ بعدازظهر  

  • Good design!
    My homepage | Please visit

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آبان ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۱:۱۱ بعدازظهر  

  • Well done!
    http://oqgnuyjg.com/nqua/zobn.html | http://jsltdwla.com/fqaq/qlbo.html

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آبان ۲۳, ۱۳۸۵ ۱۱:۱۱ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا