باد صبا

دوشنبه، اسفند ۰۳، ۱۳۸۳

محرم و کنسرت متالیکا

بله دیگر ، از همت آسمان حتی هری پاتر هم لنگ انداخت . یک آسمان برای یک باد صبا که چه عرض کنم برای یک گوگل هم کافی است . به قول شاعر که :
سیاهی لشگر نیاید به کار
یکی مرد جنگی به از صد هزار
......
عاشورای امسال هم گذشت و دل من با این مداح ها صاف نشد . در غالب موارد با کمی دقت از هر جمله این حضرات مداح دو سه اشکال منطقی می توان گرفت . اشکال منطقی توی سرشان بخورد ، دروغ های شاخدار ... نوحه های بی معنی ... سبک های لس آنجلسی ... دم های خنده دار ...
این جور عزاداری ها اساسا نقض غرض است ، محرم و صفری که هزار و چهارصد سال کارکرد آگاه سازی عمومی و تعلیم دین برای مردم داشته است ، امروز دارد می شود وسیله ای برای تخلیه هیجانات کاذب . بعضی از هیات ها شبیه ترین مکانها شده اند به کنسرت متالیکا و پینک فلوید و بعضی مداح ها شبیه ترین به ریکی مارتین و راجر واتر . تمام مولفه هاشان مثل هم است ؛ هیجان ، تحرک جسمی ، تخلیه روحی ، و تنها تفاوتشان سکس است که ...
هیات هایی که واعظش یک مداح بی سواد باشد و مداحش یک مطرب کج سلیقه و نوحه اش (( آهای خوشگل عاشق )) ؛ خوب نتیجه اش همین است که شب شام غریبان می شود ولنتاین !!!
یادم است که چند سال قبل می گفتیم اسلام مجتهد محور است نه واعظ محور ، و امسال می گوییم ترا به خدا وعاظ بیایند و اسلام را از دست مداح ها نجات دهند .
...
از این مداح ها گفتم یک خاطره ی با مزه یادم آمد . چهار سال قبل در یکی از هیات ها مداح دم داد که (( زینبُ بنتُ الحیدر )) . همان موقع من فکر کردم که این چه کار بی خودی است که این حرف را به زبان عربی می گویند وقتی به راحتی می شود گفت (( زینب دختر حیدر )) یا هر جمله ی فارسی دیگر . اما چون همه خلق الله با تمام وجود این جمله را داد می زدند خوب من هم با این دم سینه زدم ، بخصوص که دیدم دوستم – که کنارم ایستاده بود - به پهنای همه صورت اشک می ریزد و این جمله را از اعماق وجود فریاد می زند . هیات تمام شد و راه افتادیم طرف منزل . در راه این دوستم - بعد از کلی تعریف و تمجید از مداح و شیوه خواندنش – یک قیافه متفکرانه به خودش گرفت و گفت : (( فلانی می دانی خیلی هیات باحالی بود اما من دقیقا نفهمیدم این که می گفتند " زینبُ ول کن حیدر " یعنی چی ؟؟ ))
...
شهادت امام سجاد را هم به همه تان تسلیت می گوییم . معمولا همیشه شهادت این امام بزرگوار به علت تقارن با ایام عاشورا از یادها می رود . امیدوارم بتوانم مطلبی را درباره ایشان برایتان بنویسم . به هر حال ما هم باید هوای جد چهلم مان را داشته باشیم ... !
در پناه حق
هری پاتر

4 Comments:

  • چه خوش گفته آن شاعر كه ميگه:

    سادات مكرم ... (به دليل ناسيوناليستي حذف شده)
    اوصاف شما مزيد بادا
    اولاد حسين اگر شماييد
    حق با طرف يزيد بادا

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت اسفند ۰۴, ۱۳۸۳ ۳:۳۵ بعدازظهر  

  • امسال من یه طبل هایی دیدم که اونقدر بزرگ بودند برای بردن اونها زیر شون چرخ گذاشته بودند و هر ضربه به اون کل ساختمون خونه ما رو بالا-پایین می کرد.
    چند وقت دیگه گروه عزاداری راک و پاپ هم خواهیم داشت.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اسفند ۰۵, ۱۳۸۳ ۸:۴۸ قبل‌ازظهر  

  • امسال من یه طبل هایی دیدم که اونقدر بزرگ بودند برای بردن اونها زیر شون چرخ گذاشته بودند و هر ضربه به اون کل ساختمون خونه ما رو بالا-پایین می کرد.
    چند وقت دیگه گروه عزاداری راک و پاپ هم خواهیم داشت.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اسفند ۰۵, ۱۳۸۳ ۸:۴۹ قبل‌ازظهر  

  • ماشالا نوآوري زياده و به قول يكي از مداحان صاحب سبك خوبه و به قول من تا حدي خوبه كه نونشون آجر نشه.تو يكي از اين مجالس مداح رو كرد به يكي از آخونداي حاضر و گفت شما شيخك ها هر چي ميگين از كتابه ولي ما از دلمون ميگيم و با شما كاري نداريم. عجبا!عجبا

    نوشتة Blogger سپار, در ساعت اسفند ۰۵, ۱۳۸۳ ۱۰:۲۶ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا