باد صبا

یکشنبه، اسفند ۱۶، ۱۳۸۳

ادامه احوال پرسی!

هوالمحبوب
سلام
همیشه عید برای من همراه بوده با یه حس شادی آور و انرژی زا .راستش یادم نمیاد هیچ سالی دم عید من غمگین بوده باشم. همواره بزرگترین غم و غصه های من جلوی اولین اشعه های آفتاب بهاری آب میشده!! نه اینکه من آدم بی غمی باشم و هر روزم عید باشه ... اما از ناامیدیِ ابدی هم متنفرم! آره زندگی سخته. مشکلات زیادند. هزار و یک دلیل وجود داره که باعث بشه یه نفر از صبح تا شب غصه بخوره ولی بالاخره تو 365 روز سال یه روز خوش پیدا میشه، نمیشه؟
کافیه صبح که از خونه بیرون میاین سرتون رو بالا بگیرین و به آسمون نگاه کنین...
..........................
میدونین به چه کلماتی میگن " غلط مصطلح " ؟؟
کلماتی که بین مردم به شیوه غلط رایج شده باشند رو میگن غلط مصطلح! نکته جالب در مورد غلطهای مصطلح اینه که چون به همون شیوه غلط جا افتادند اصلاح اونها بسیار مشکله.
مثلاً کلمه " گِدا " .همه میدونین که گِدا یعنی کسی که از دیگران چیزی طلب میکنه، ولی میدونین که این کلمه غلطه؟! درستش اینه: گَدا ( به فتح گاف) !!!
دوماً و سوماً هم همونطور که دوستمون اشاره کردند غلط هستند ولی غلط مصطلح. البته این دلیل موجهی برای استفاده از اونا نیست و کسی که به ادبیات فارسی علاقه مند باشه باید رسم الخط فارسی رو هم مورد توجه قرار بده و دقت کنه که غلط ننویسه.
البته متاسفانه بین وبلاگ نویسها غلطهای بزرگتری هم به چشم میخوره که نشان از این داره که نسل جوان ایرانی چقدر نسبت به زبان مادری خودش بی توجه شده. دیدن بعضی کلمات با شکل و شمایل جدید تو وبلاگهای مختلف بعضی وقتها خنده دار و بعضی وقتها تاسف آوره.
مثلاً "راجب" به جای "راجع به" و یا "نغز" به جای "نقض" و مواردی از این دست...
به هر حال من سعی میکنم از این به بهد غلط ننوسم چه مصطلح و چه غیر مصطلح!!
...............................
شاید یه روز تعریف کردم که چی شد من اسم رئیس الکُتّاب رو برای خودم انتخاب کردم!
اما چیزی که مسلمه اینه که من با انتخاب این اسم نه رو خودم عیب گذاشتم و نه مسئله ناخوشایندی رو به خودم نسبت دادم!
...............................
سهراب میگه:
دوستان من کجا هستند؟
روزهاشان پرتقالی باد.

من میگم:
دوستان من
هرکجا هستند
روزهاشان بهاری باد !!!!!

4 Comments:

  • سلام
    و خسته نباشيد
    مطلب امروز شما هم برا خودش يه معجون خاصي هست؛نه؟شايد برا خودتون هم جالب باشه از ديد يه ناظر اونا بخونيد.در هر صورت موفق و مويد باشيد.
    نسيم بهار

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اسفند ۱۶, ۱۳۸۳ ۴:۵۹ بعدازظهر  

  • ا
    ظاهرا ريس با وبلاگ ما قهر نكرده و هنوز به وبلاگ ما سر هم مي‌زنه !!!
    بعد از فحشهاي آبدار ديروز احتمال اينكه پاش اونورا پيدا بشه بعيد بود چه برسه به اينكه كامنت بگذاره.
    بالاخره...
    اما رييس فكر كنم من منتظر جواب بودم نه ؟؟؟؟ X-(X-(X-(X-(

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت اسفند ۱۶, ۱۳۸۳ ۷:۰۶ بعدازظهر  

  • سلام. خوشحالم که مثل همیشه خوشحال و سرحالی. در ضمن منم خیلی کنجکاوم بدونم منظورت از رئیس الکتاب چی بوده.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اسفند ۱۷, ۱۳۸۳ ۹:۴۸ قبل‌ازظهر  

  • سلا بر رييسي كه رييس به دنيا آمد و رييس زندگي كرد و رييس از دنيا خواهد رفت

    نوشتة Blogger harry potter, در ساعت اسفند ۱۷, ۱۳۸۳ ۱۲:۱۷ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا