باد صبا

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۸۴

تقویم تاریخ!

هوالمحبوب
منت خدای را عزّ وجل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت.
... باران رحمت بی حسابش همه را رسیده و خوان نعمت بی دریغش همه جا کشیده. پرده ناموس بندگان به گناه فاحش ندرد و وظیفه روزی به خطای منکر نبرد ... .
سلام! امروز روز بزرگداشت سعدی بود. و از اونجایی که وبلاگ ما یک جور تقویم است (!!) هرچند که نمیخواستم امروز مطلبی بنویسم ولی مجبورم!!
بچه که بودم مادرم اصرار داشت که هر شب یا یک شب در میان حکایتی از گلستان سعدی را قبل از خواب بخوانم . و لحن گفتار سعدی به قدری شیرین و سلیس بود که من را پی خودش میکشید. معمولاً وقتی گلستان را به دست میگرفتم به ندرت به یک حکایت رضایت میدادم . میدانم این حرفها کمی تا قسمتی کلیشه ای به نظر میاید ولی من چشمه های معرفت و شناخت رو به حقیقت در حکایت های ساده گلستان سعدی میدیدم. مدتیست ولی از سعدی دور مانده ام ( مثل خیلی چیز های دیگر). باید دوباره شروع کنم...
خوندن گلستان سعدی رو به همتئن پیشنهاد میکنم و قول میدم خوشتون بیاد .
و دیگه اینکه امروز میلاد "سرور کائنات و مفخر موجودات و رحمت عالمیان و صفوت آدمیان و تتمه دور زمان محمد مصطفی صلّی الله علیه وسلّم "به روایت اهل سنت هست و آغاز هفته وحدت . تبریک میگم.
چه غم دیوار امت را که دارد چون تو پشتیبان
چه باک از موج بحر آنرا که باشد نوح کشتیبان
بَلَغَ العُلی بِکَمالِه کَشَفَ الدُّجی بِجَماله / حَسُنَت جَمیعُ خِصالِه صَلّوا عَلیه وآله
و دیگه ... فردا هم روز زمین پاک هست. یک شعر از دکتر شفیعی کدکنی به ذهنم فشار میاره:

" آخرین برگ سفرنامه باران
این است
که زمین چرکین است. "

این زمین ارثیه ای از پدرانمان نیست که به ما رسیده ، میراثیه که ما برای آیندگانمان میگذاریم. دقت کنیم.
بخش تقویم تاریخ امروز همینجا تموم میشه. از اینکه اینقدر زود زود وبلاگ رو به روز میکنیم که شما فرصت خوندنش رو پیدا نمیکنید عذر خواهی میکنم !!!!
حق نگهدار.

2 Comments:

  • سلام.
    جالبه دقیقا دیروز این جمله "این زمین ارثیه ای از پدرانمان نیست که به ما رسیده ، میراثیه که ما برای آیندگانمان میگذاریم." رو در جایی خوندم و با دوستم سر این جمله بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که: مگه نه اینکه ما آیندگانی برای پدران خودمان هستیم پس طبق قسمت دوم جمله ماهم زمین رو از گذشته گان خود به ارث برده ایم. بنابراین قسمت اول جمله نقض می شود.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اردیبهشت ۰۳, ۱۳۸۴ ۸:۴۸ قبل‌ازظهر  

  • اون دوستي كه معصومه مي گفت من بودم ها:) در مورد سعدي حرفي نمي زنم چون راستش زياد راجع بهش مطالعه نداشتم ولي اون شعر شفيعي كدكني: من عاشقشم!

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اردیبهشت ۰۵, ۱۳۸۴ ۹:۱۱ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا