باد صبا

شنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۸۴

عشق بهتر است یا ازدواج ؟؟

نقلِ که یه روزی یه مورچه ای عاشق یه فیل می شه و می ره با فیلِ ازدواج می کنه . شب اول ازدواج توی حجله ، فیلِ از خجالت قرمز میشه و می میره . می گن مورچهِ همینجوری راه می رفته و تو سرش می زده و می گفته : (( دیدی چه غلطی کردیم ! اومدیم یه زن بگیریم حالا باید یه عمر قبر بکنیم !! ))
.............
واقعا حکایت درد ناکی بود ، نه ؟
و البته چند وقتی است که فکرم مشغول این تراژدی است وسوالات پیرامون آن . که آیا مورچه کار درستی کرد که با عشقش ( فیل ) ازدواج کرد ؟ و آیا اگر ازدواج نمی کرد بهتر نبود ؟ و اصلا می ارزید که به خاطر یک عشق یک عمر قبر بکند ؟ و آیا آن یک شب ارزش این همه درد سر را داشت ؟ و آیا اگر مورچهِ باز هم عاشق یک فیل دیگه بشود حاضرِ است با او ازدواج کند و شاید یک عمر دیگر هم قبر بکند ؟ و آیا یک عمر قبر کندن بهتر است یا یک عمر حسرت خوردن ؟ و آیا اگر مورچه با فیل ازدواج نمی کرد و با هم دوست بودن و فیل در یک صانحه ی رانندگی جان خودش را از دست می داد ، آنوقت مورچه مجبور نبود برای او قبر بکند ؟ و آیا اگر با هم فقط دوست بودند آنوقت فیل باز هم از خجالت می مرد ؟ و آیا فیل کار درستی کرد که به خواستگاری فیل جواب مثبت داد ؟ و اصلا می ارزید که شوهر کند و خودش را به کشتن دهد ؟ و اصلا چرا فیل ها اینقدر خجالتی هستند ؟ آخر فیل هم اینقدر خجالتی می شود ؟؟
در پناه حق
هری پاتر

7 Comments:

  • به شما هيچ ربطي نداره ، تو فقط حق داري تو محدوده ي وبلاگ خودتون از اين نظرها بدي . اين كه من حق دارم چي تو اين وبلاگ بنويسم فقط از طرف اعضاي همين وبلاگ -كه بنده ، رئيس و آسمان باشند- مشخص ميشه . شما هم دوست داشتي مي خوني و نظر مي دي ، دوست هم نداشتي مي خوني و رد ميشي ، بازم دوست نداشتي اصلا نمي خوني . در ضمن دري وري بودن مطلب هم باز به شما مربوط نميشه .
    ميگن آرنولد و كلينتون رو بازداشت كرده بودن و مي بردن ، يه تركه مي پره وسط اينا مي گه ما سهتا رو كجا مي برين .
    متن بالا رو سي بار بخون

    نوشتة Blogger harry potter, در ساعت فروردین ۲۷, ۱۳۸۴ ۶:۱۸ بعدازظهر  

  • سلام
    اتفاقاً من هم یه ماجرای دردناک ولی مشابه شنیدم که تو ذهن من هم خیلی سوال بر انگیز بود.
    میگن یه روز یه فیله عاشق یه مورچه میشه و خلاصه دوران فراق رو طاقت نمیاره و معشوق رو کف دست چپش مینشونه و میبرتش پیش مادرش که : مامان من میخوام با این مورچه ازدواج کنم !
    مادر مورچه که به نظرش اون دوتا اصلاً زوج مناسبی نبودند به شدت مخالفت میکنه. از آقا فیله اصرار و از مادر محترم فیل انکار. اما آقا فیله که حسابی عاشق شده بوده از حرفهای مادرش ناراحت میشه و همونطور که پاشو میکوبیده زمین و دست راستشو میکوبیده کف دست چپش داد میزنه : " من همینو میخوام ؛ همینو میخوام ؛ همینو میخوام " !!!! خودتون میتونین حدس بزنین سر مورچه بد بخت چی اومد ...
    نتیجه اخلاقی: ازدواج فیل و مورچه اصلاً کار درستی نیست. شاید اگه اون دوتا همچنان با هم دوست میموندن و فیل انقدر برای ازدواج کردن اصرار نمیکرد این اتفاق نمیافتاد!!
    فیل هم اینقدر سمج !! اصلاً فیلی که به حرف مادرش گوش نده فیله؟!!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت فروردین ۲۷, ۱۳۸۴ ۷:۰۰ بعدازظهر  

  • هري جون تو هم كه همش مجنوني ها رو شرمنده ميكني!!دست مريزاد.
    ميگم قشنگ ميشه كه تو وبلاگي فقط نويسنده هاش براي خودشون نظر بدن مثل بلاگ مجنون، تازه اون هم اگه حال داشته باشند، به هر حال...
    اين فيله نسبتي با اونايي كه ميرن بالا درخت تا مورچه ها رو ديد بزنن و يك يا چند انتخاب آگاهانه كنند و بايد تا پاييز صبر كنند و با ريزش برگها بيان پايين داره يا نه؟؟؟
    داش هري ميخوامت ولي يه نمه مهربونتر با جوونا تا كن عزيز .

    نوشتة Blogger سپار, در ساعت فروردین ۲۷, ۱۳۸۴ ۹:۴۹ بعدازظهر  

  • ببخشید در نزده وارد شدم. نمی دونستم این قسمت مخصوص باد صبایی هاست.

    ولی به نظرم حالا اگه دو تا مورچه و فیل عاشق هم شدند اشکالی نداره. فوقش به خاطر هم می میرند و داستان فرهاد و شیرین یه بار دیگه تداعی می شه. اینکه بد نیست.تازه نتیجه اخلاقی هم داره. و اون اینکه همه باید در عشقشون استوار باشن.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت فروردین ۲۸, ۱۳۸۴ ۹:۱۶ قبل‌ازظهر  

  • راستش به نظر من هم هری پاتر يه نموره تند رفت. البته طبق قرارداد بین دو کشور دوست و همسايه باد صبا و مجنون قرار شد به همديگه و مطالب همديگه بد و بيراه نگيم. ساغر جان هم يکم تند رفت. به هر حال اعلام ميکنم قسمت نظرات اين وبلاگ متعلق به همه ست!!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت فروردین ۲۸, ۱۳۸۴ ۹:۴۲ قبل‌ازظهر  

  • و البته حق اظهار نظر در مورد دری وری بودن يا نبودن مطالب نوشته شده در اين وبلاگ کاملاً و منحصراً به اعضای همين وبلاگ تعلق داره!

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت فروردین ۲۸, ۱۳۸۴ ۹:۴۵ قبل‌ازظهر  

  • سلام من تازه اين مطلب رو خوندم و بايد بگم كه به نظر من مورچه اصلا" عاشق فيل نبود چون عاشق از سختي هاي معشوق هم باز لذت مبره حتي اگر قبر كندن براي اون باشه. همين

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت اردیبهشت ۱۲, ۱۳۸۴ ۱۱:۲۲ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا