باد صبا

پنجشنبه، اردیبهشت ۱۵، ۱۳۸۴

یا علی گفتیم و عشق آغاز شد ...

هوالمحبوب

... هستند کسانی که با شادی می دهند و پاداش آنها همان شادی است و هستند کسانی که با دردی دهند و آن درد تعمید آنهاست و هستند کسانیکهمی دهند و از دهش خود دردی نمی کشند حتی شادی هم نمی خواهند و نظری به ثواب هم ندارند، با دست این کسان است که خداوند سخن می گوید و از پس چشم این کسان است که او به زمین لبخند می زند.

... بی گمان آن کسی که سزاوار دریافت روزها و شبهای خود باشد، سزاوار دهش تو نیز هست و آن کسی که سزاوار نوشیدن از دریای زندگی بوده باشد، سزاوار است که جام خود را از جوی باریک تو پر کند.

...دهش در برابر خواهش نیکوست اما دهش بی خواهش و از روی دانش نیکوتر است و برای گشاده دستان شادی جستجوی کسی که بستاند از شادی دهش بیشتر است.

و آیا چیزی هست که بتوانی دادنش را دریغ کنی ؟ هر آنچه داری روزی داده خواهد شد پس هم امروز بده تا فصل دهش از آن تو باشد.

پیامبر _ جبران خلیل جبران

*****
خواستیم
دستهای کوچکشان را به مهمانی دستهای بزرگ ببریم.
خواستیم
وجود نازنینشان را از گزند ایام حفظ کنیم.
خواستیم
طعم نان گرم را در سفره ای به ابعاد سفره پدری به آنها بچشانیم.
خواستیم
راه میان بری به شهر عاطفه باز کنیم.
خواستیم
انسان را رعایت کنم.

خواستیم پیدا کنیم تا پیدا شویم.

*****
خواستیم ... و فکر میکنم همین از هر چیز دیگری مهمتر باشد.
تصمیم گرفتیم هر آنچه از دستمان بر میاید انجم دهم تا جرقه های لبخند را بر لب یک کودک ببینیم ... و باور کنید این از هر چیزی در دنیا زیباتر است.
و میدانیم که ما کوچکیم ... که ما هرچقدر هم کمک کنیم بازهم کم است ... ومیدانیم که نیاز بسیار بیشتر از کمک ماست . اما این را هم میدانیم که برداشتن قدمی هرچند کوچک، از هیچ کاری نکردن بهتر است.
راستش من و آسمان و یکی دو نفر دیگه تصمیم گرفتیم هر کاری که از دستمون بر میاد برای شاد کردن دل بچه ها ( و شاید بیشتر برای خودمون ) انجام بدیم. از خرید لباس و خوراک و کتاب گرفته تا برنامه های تفریحی مثل بردن بچه ها به کوه یا پارک و غیره ... .
برای انجام همه این کارها به چند چیز نیاز داریم . مهمتر از همه پول! همونطور که میدونید تو این دوره زمونه – و در تمام دوران و زمانها – پول حرف اول –و حتی آخر – رو میزنه!
برای همین ما یه حساب باز کردیم تا هر کس که دوست داره تو این ماجرا سهیم بشه کمکش رو به این حساب واریز کنه. شماره حساب ما اینه: 0100596392003 بانک کشاورزی شعبه اکباتان. ( صاحب حساب هم خودم هستم!!)
این شماره حساب رو به خاطر داشته باشید ( هرچند شماره خیلی طولانی داره و خود من هم نمیتونم حفظش کنم!!) و هروقت ته جیبتون پول خرد اضافی آوردین (!) به این حساب واریز کنین تا تحت مدیریت آسمان و نظارت من برای کودکان بی سرپرست خرج بشه.
( ** توجه: امکان وجود هر نوع سوء استفاده از موجودی این حساب به شدت تائید میشود! **)
لطفاً این شماره حساب رو به دوستانتون هم معرفی کنین.
اما تهیه پول شاید ساده ترین قسمت ماجرا باشه! یه قسمت سختتر هم داریم : خرج کردن پول!
در این زمینه هم به کمک شما نیاز مبرم داریم . پیشنهاد بدین که چه کارایی میشه انجام داد. (از هر نوع پیشنهاد مهیج استقبال میکنیم!)

ما تصمیم داریم جستجو کنیم برای پیدا کردن دلهای کوچکی که میتوانیم سرمایه اندکمان را صرف شاد کردنشان بکنیم. ما یک موسسه خیریه را میشناسیم.
شما چطور؟ نمیخواهید برای معرفی کردن مراکزی که میشناسید اقدام کنید؟ ما کمکتان میکنیم!!مشخصات مراکزی که میشناسید برای ما بفرستید تا ما آنها را معرفی کنیم... بی هیچ چشم داشتی ... که هرچه میکنیم کری در برابر سلاتی و سعادتی که داریم.
دیگه ... فعلاً چیزی به ذهنم نمیرسه که بگم. فقط اینکه ... منتظرتون هستیم .
یا حق.

باد صبا

*****

موسسه آغوش مهر یزدان

اعضای خانواده آغوش مهر یزدان با انگیزه عشق و خدمت به همنوع در آغاز راه به صورت داوطلبانه از شیرخوارگاهها و مراکز بهزیستی شروع به کار کردند. این اعضا گام بعدی خود را با پوشش نوباوگان تحت عنوان بیمه سرمایه فرزندان ( بیمه عمر ) برداشتند و سرانجام پس از پشت سر گذاردن مراحل قانونی ثبت موسسات خیریه، در تاریخ 79/10/18 نونهالان را به صورت شبه خانواده سامان دادند.
اهداف موسسه:
مراقبت، پرورش و حمایت معنوی، فرهنگی، اجتماعی و علمی نوباوگان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست به صورت شبانه روزی تا زمان اشتغال و ازدواج.
منظور از مراقبت و پرورش، مجموعه فعالیتهای حرفه ای در زمینه صیانت از حقوق و کرامت و منافع نوباوگان و کودکان و فراهم نمودن سلامت جسمی، اجتماعی، روانی و شرایط رشد و بالندگی معنوی و فرهنگی، اجتماعی، علمی و خودکفایی آنان است.
موسسه به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست و مخارج آن از طریق کمک های مردمی به یکی از چند شکل زیر تامین می شود:
الف - عضویت در موسسه و پرداخت حق عضویت ماهانه
ب - پرداخت کمک های نقدی و غیر نقدی با حفظ عزت نفس در کودکان
ج – اختصاص ساعاتی از اوقات افراد خیر جهت همکاری با موسسه
د – تشکیل بازارهای سالانه
و – شرکت افراد خیر در امور فرهنگی کودکان ( تفریحات، آموزش، ایاب و ذهاب، مهد کودک و ... )

آدرس : بلوار اشرفی اصفهانی – خیابان 22 بهمن – روبروی ضلع شرقی امامزاده- پلاک 55 .
تلفن: 4401450

4 Comments:

ارسال یک نظر

<< باد صبا