باد صبا

شنبه، آذر ۱۹، ۱۳۸۴

فعتبروا یا ...

هواپیمای سی 130 حادثه ی دلخراشی بود و وقتی فکر می کنم ممکن بود دو ماه قبل در برگشت از مکه شبیه همین بلا سر من بیاید و شما بی هری شوید !! مو به همه جای بدنم سیخ می شود .
چهار نفر از دوستانم در این پرواز بودند . یکی شان تقریبا آخرین روزهای کارش را در صدا و سیما می گذراند و قرار بود در همین هفته بیاید و همکار ما شود . ظاهرا عمرش به دنیا نبود . خدایشان بیامرزد .
در کنار همه ی مصیبت ها ، این حادثه نکات آموزنده ای هم برای همه داشت که به برخی از آنها اشاره می کنم :
1- اولین نتیجه ای که می شود گرفت این است که حادثه ی 11 سپتامبر کار خود آمریکایی ها بوده است و آنها از داخل ساختمان را منفجر کرده اند . وگر نه که هواپیما به ساختمان 9 طبقه ی ما خورد و ساختمان ککش هم نگزید . تازه 9 طبقه کجا و صد و خورده ای طبقه ...
2- بر خلاف همه ی جوسازی های استکبار جهانی ، ساختمان ها در مملکت ما بسیار مقام هستند و حتی خیلی مقاوم تر از ساختمان ها در ژاپن یا هر کشور مترقی دیگر در ینگه ی دنیا . زلزله غلط کرده است بتواند ساختمانی که در برخورد با هواپیما مقاومت می کند را خراب کند . پس شهروندانی تهرانی می توانند بی خیال خطرات احتمالی زلزله تا 15 ریشتر باشند .
3- اصولا به نظر می رسد که هواپیما ی سی 130 اصلا هواپیما ی مناسبی برای عملیات های تروریستی نیست . پس دوستان سعی کنند از انواع دیگری مثل فوکر یا ایرباس استفاده کنند . اگر 747 باشد که دیگر حرف ندارد .
4- اگر کمی به عبرت های این قضیه فکر کنیم درمی یابیم که سوار هواپیما شدن اصلا ترس ندارد چون ممکن است شما در خانه ی خودتان نشسته باشید و هواپیما سراغتان بیاید . پس بهتر است خودتان شجاعانه بروید و سوار هواپیما بشوید .
5- پیشنهاد می کنم که از این به بعد برج ها را به جای اینکه روی زمین بنا کنیم ، توی زمین بسازیم . در این صورت در یک طرح 20 ساله هم تمام کلان شهرهای ما تبدیل باندهای بزرگی برای فرود اضطراری هوپیماها می شوند و هم ساکنین برج ها در آرامش زندگی می کنند .
6- همیشه یادمان باشد که وقتی در جاده رانندگی می کنیم باید هواستان هم به کوه باشد که از آن سنگ نیاید و هم به آسمان که از آن هواپیما نیاید .
در پناه حق
هری پاتر

6 Comments:

  • یک ضرب المثل چینی هست که میگه: یک ایرانی اگر هواپیمایش صقوط نکند، جان سالم از حوادث رانندگی در ببرد، آلودگی هوا زنده اش بگذارد و زیر آوار زلزله نمیرد، حتما از خوشحالی خواهد مرد!!(از آف لاین های رسیده)

    برای رئیس: رئیس جان ببین با این توضیحات مشکل فیلترینگت حل میشه؟
    http://elnaz.blogfa.com/post-68.aspx

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آذر ۲۰, ۱۳۸۴ ۱۲:۵۲ قبل‌ازظهر  

  • راستش هری راجع به نکته دومت چندان موافق نیستم. چون این ساختمان اگر این قدر مقاوم بوده و نریخته ، واسه اینه که در سالهای قبل از انقلاب ساخته شده. وگرنه ساختمانهای الان با یه اشاره مثل یه آوار میشن. نمونش رو تو بم دیدیم.
    البته اصلا قصد جسارت به مهندسین عمران را ندارم.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آذر ۲۰, ۱۳۸۴ ۸:۴۵ قبل‌ازظهر  

  • این ضرب المثل چینی خیلی با حال بود!

    عمه خانوم شما که عضو یک خانواده عمرانی (!) هستی دیگه چرا؟!!!! :))

    نوشتة Blogger توسن, در ساعت آذر ۲۰, ۱۳۸۴ ۱۱:۴۰ قبل‌ازظهر  

  • آي
    چه جسارتا
    به برو بچ عمراني توهين مي‌كنيد ؟؟؟‌!!!
    مجانين كجاييد كه عمه وجودتون رو زير سوال برد

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت آذر ۲۰, ۱۳۸۴ ۳:۱۷ بعدازظهر  

  • آي
    چه جسارتا
    به برو بچ عمراني توهين مي‌كنيد ؟؟؟‌!!!
    مجانين كجاييد كه عمه وجودتون رو زير سوال برد

    نوشتة Blogger بائوباب, در ساعت آذر ۲۰, ۱۳۸۴ ۳:۱۷ بعدازظهر  

  • هر کس که تو زندگیش کارش رو درست انجام بده لازم نیست نگران اهانت های عمومی باشه.
    اگه من راجع به عدم استقامت ساختمانهای کنونی صحبت می کنم، لزومی نداره که مهندسین عمران به دل بگیرن، چون ساختمونهای حالا بیشتر از اون که با دخالت مهندسین ساخته بشه، متاسفانه بدست پیمانکارهایی که بویی از عمران نبردن ساخته می شه.

    نوشتة Anonymous ناشناس, در ساعت آذر ۲۱, ۱۳۸۴ ۱:۳۱ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

<< باد صبا